Inhoudsopgave
Maurice Dassen uit Maastricht startte in mei 2020 enthousiast met zijn bedrijf. Midden in de coronapandemie die de wereld in zijn greep had, maar het was ook een periode waarin ondernemers creatief probeerden er iets van te maken. Niemand had nog in de gaten welke impact corona zou krijgen.
Deze week viert het bedrijf zijn eerste lustrum.Vijf jaar na de start en terugblikkend is het Maastrichtse bedrijf Local7 uitgegroeid tot een grote speler die met lokale producten ondernemers met elkaar verbindt. "Corona heeft voor de snelle groei gezorgd," zegt Maurice Dassen. “In 2020 had vooral de zorg het zwaar en zorgorganisatie Envida wilde het personeel een steuntje in de rug geven. Of ik niet 4800 pakketjes met streekproducten kon leveren,” zegt Maurice. “We waren net begonnen, maar dit gaf ons bedrijf een vliegende start in coronatijd. Na Envida kwam er steeds meer vraag van bedrijven om hun personeel iets extra’s te geven, immers door de verschillende lockdowns zaten de meeste mensen noodgedwongen thuis.”
Streekproducten
Nu werkt het bedrijf met een groot aantal Maastrichtse bedrijven samen die producten uit de regio produceren op een duurzame manier, want daar draait het om bij Local7 . “We werken samen met lokale partners waarmee we pakketten of arrangementen samenstellen. Dat doen we met bedrijven uit de regio die regionale producten hebben. Zo kunnen deze ondernemers meer verkopen en wij kunnen bij onze klanten de streekproducten promoten,” legt Maurice uit. Die klanten zijn bedrijven, bewoners uit de regio en in toenemende mate toeristen. “We merken dat een toerist die Limburg bezoekt en kennis heeft gemaakt met Limburgse wijnen of ander producten ons weet te vinden en via de webshop bestelt. Alle pakketten worden duurzaam verpakt en daarin werken we samen met de MTB. Hier zorgen mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt ervoor dat de pakketten worden klaargemaakt, verpakt en verzonden. Ook dat vinden we onze verantwoordelijkheid, dat we in het hele traject met lokale partners werken.”
