Inhoudsopgave
Uitgever Bee in Media stopt in Maastricht met het huis-aan-huisblad FFniks. Het gratis maandblad werd in oktober vorig jaar voor het eerst verspreid, maar moet na acht edities de stekker eruit trekken. Het blad was niet rendabel te krijgen. Dat meldt ondernemerswebsite BV Limburg.
FFniks begon vorig jaar oktober in Zuid-Limburg en Midden-Limburg. Uitgever Raymond Beelen wijt het stoppen aan tegenvallende resultaten. “De huis-aan-huisbezorging kende te veel wijken die niet bezorgd werden. Met name in Maastricht was het erg slecht.”
Beelen: “Uiteindelijk is het een samenloop van meerdere factoren. De bezorging, de kosten, de salesinkomsten vielen tegen omdat adverteerders meer en meer voor digitaal kiezen. De concurrenten maakten het ons ook moeilijk.”
Vertrekregeling
Beelen heeft met vijf personeelsleden gesproken en is bezig met hen een vertrekregeling af te spreken. De vaste adverteerders zijn inmiddels ingelicht.
Beelen: “Het blad werd door de lezers goed ontvangen. Ook de adverteerders die we hadden waren tevreden. Op elke prijspuzzel kregen we tweeduizend reacties. De vormgeving werd breed gewaardeerd.”
Bee in Media had voor FFniks een aparte BV opgericht, die gestaakt zal worden. “Alles wordt netjes afgehandeld”, zegt Beelen. Bee in Media zelf blijft gewoon bestaan. “Gelukkig hebben we daar klanten genoeg voor.”