Inhoudsopgave
De grootste bierbrouwer ter wereld InBev heeft concurrent Heineken/Brand verslagen in de Geusselt. MVV heeft een vijfjarig contract afgesloten met InBev. Dat is een integraal contract: het gaat om het leveren van het bier in het stadion, om het aanleggen van een nieuwe 'bierinfrastructuur', een investering en om een stuk sponsoring van MVV.
Bij de bier-infrastructuur gaat het om een forse investering die InBev voor zijn rekening neemt. Het gaat om drie kilometer bierleiding in het stadion, die gekoppeld is aan grote gekoelde biertanks. MVV hoeft daardoor niet langer te slepen met meer dan duizend vaten bier door het hele stadion.
MVV heeft gesproken met mogelijke leveranciers, nadat InBev contact met MVV had opgenomen. Met de huidige leverancier Brand - die het recht had om het bod van InBev te matchen - kwam MVV er niet uit. InBev heeft met Jupiler een commercieel veel interessantere aanbieding gedaan.
MVV lijkt te profiteren van het gegeven dat InBev ook een veel bredere entree wil maken in de voetbalstadions in Nederland, waar nu Heineken nog hoofdleverancier is.
MVV: "Met deze samenwerking versterken we ons horecabeleid in het stadion én bieden we onze supporters en relaties de kans om bij iedere thuiswedstrijd te genieten van de de vertrouwde beleving die bij voetbal hoort - van vertrouwde klassiekers tot bekroonde alcoholvrije varianten. AB InBev staat voor kwaliteit, gezelligheid en beleving: waarden die naadloos aansluiten bij De Geusselt. Samen gaan we voor momenten van verbinding, waarin sport en genieten hand in hand gaan."
