Inhoudsopgave
Schaf je gratis parkeren af in de straten waar 'vreemde' langparkeerders hun auto zetten, dan schuiven die parkeerders op naar de volgende parkeerplekken waar ze gratis terecht kunnen. Het is een patroon dat al heel lang zichtbaar is in de stad. Gratis parkeren komt steeds verder weg te liggen van het centrum.
Trichterveld smeekt om afschaffen van gratis parkeren, in Scharn worden nu weer vijf straten aangewezen waar combi-parkeren gaat gelden. Bewoners kunnen een parkeervergunning krijgen, vreemden gaan 1,90 euro per uur betalen.
Het gaat deze keer om de Padualaan, de Bernhardlaan, de Pastoor Janssenlaan, de Kloosterstraat en de Bergerstraat, vanaf de Scharnerweg tot aan de Oostermaasweg.
Ondernemers Scharn/Heer luiden noodklok parkeren
Maastricht heeft weer zijn eigen krant: denieuwestermaastricht.nl. Blijf op de hoogte van lokale gebeurtenissen, politiek, horeca, ondernemers, cultuur en historie.

Is Trichterveld afvoerputje van parkeerbeleid?
De Maastrichtse wijk Trichterveld kampt al ruim 15 jaar met ernstige parkeerproblemen. De wijk, gelegen aan de westzijde van het stadscentrum, is de eerste gratis parkeerzone in de omgeving. Dit heeft ertoe geleid dat bewoners dagelijks geconfronteerd worden met een toestroom van (buitenlandse) studenten en bewoners/bezoekers uit omliggende wijken

Gratis nieuwsbrief, niks meer missen
Wilt u ook van maandag tot en met zaterdag vóór 6.30 uur het laatste nieuws over Maastricht in uw mailbox? Meld u dan gratis aan voor de nieuwbrief van De Nieuwe Ster. Meer dan 20.000 trouwe lezers gingen u al voor. Het enige wat wij van u vragen

Parkeerbeleid wordt dè discussie in de raad
Wie de politiek in Maastricht volgt, ziet dat er één discussie de boventoon gaat voeren in de gemeenteraad. Welk parkeerbeleid willen wij in de stad hebben? Willen we een autoluwe stad zijn, of willen we de bewoners en bezoekers die met de auto komen toch nog zo veel als mogelijk