Inhoudsopgave
Perron9 heeft de opdracht gekregen van het college van Maastricht om een naam te bedenken voor de nieuwe woonwijk Limmel aan de Maas, die moet komen op de plek van de voormalige fabrieksterrein van Trega en Zinkwit.
Verantwoordelijk wethouder Frans Bastiaens op vragen van de SP over dit 'brandingstraject': "Er is onderzoek gedaan naar meerdere bureaus die zijn beoordeeld op ervaring met gebiedsbranding en strategische merkontwikkeling. De selectie is gedaan via een onderhands inkooptraject, conform de gemeentelijke inkooprichtlijnen voor opdrachten onder de aanbestedingsdrempel."
Perron9 gaat voor een dikke zestien mille aan de slag. Op de offerte staat onder meer Projectonderzoek, participatie, analyse en verwerking; Kernwaarden, positionering en kernboodschap; Genereren naamvoorstellen en Ontwikkelen visuele identiteit.
Waarom externe bureaus?
De SP wilde weten waarom de gemeente steeds externe bureaus inschakelt om dergelijke 'brandingsprojecten' te doen.
Bastiaens: "Voor een gebiedsontwikkeling als die van TregaZinkwit werken we met ontzettend veel partijen samen om deze ambitieuze woonwijk te realiseren. In de komende jaren zullen nog veel keuzes moeten worden gemaakt. Om te voorkomen dat iedere partij vanuit haar eigen perspectief keuzes maakt, is een gedeeld kompas nodig."
De wethouder: "Dit traject gaat niet om marketing of “mooie plaatjes”, maar om richting en kwaliteit. Binnen deze ontwikkeling hebben we continu oog voor het feit dat we een wijk bouwen voor iedereen. Voor alle inkomens, alle levensfases en alle situaties. Juist omdat het een gebied moet worden waar iedereen."

