Doorgaan naar artikel

Stad mikt op 'slow traveller' voor avontuur, stijl of inzicht

Beeld van www.visitmaastricht.nl

Inhoudsopgave

Maastricht Marketing heeft zijn website vernieuwd. Doel van de website is om in te spelen op veranderend reisgedrag. Mensen willen niet alleen zien wat een stad te bieden heeft, maar ook ervaren wat een plek uniek en bijzonder maakt. De website is daarom opgebouwd rond het principe van slow travel – reizen in een rustiger tempo, met oog voor beleving en context.

Met behulp van een wetenschappelijk model, de 'Leefstijlvinder', wordt ingezet op drie specifieke leefstijlen die zouden passen bij het profiel van de stad. Het gaat om de Avontuurzoeker, de Stijlzoeker en de Inzichtzoeker. Met behulp van de 'Leefstijlvinder' worden drijfveren van mensen ontrafeld en wordt gekeken wat hen in beweging brengt.

De blogartikelen op de website zijn thematisch en qua toon afgestemd op de belevingswereld van de drie doelgroepen. Bezoekers komen – bijvoorbeeld via Google – terecht op een pagina die geoptimaliseerd is voor hun interessegebied en leefstijl. Vervolgens kunnen ze eindeloos doorklikken en zich verder laten inspireren.

Reisprogramma
Ook technisch is het platform vernieuwend. Door het ‘liken’ van een activiteit of locatie is het mogelijk om je eigen reisprogramma inclusief plattegrond samen te stellen. Met de knop ‘Ik ben nu in Maastricht’ kun je zien wat er op dat moment in de stad te doen is, denk aan tentoonstellingen, evenementen en rondleidingen. En met een innovatieve AI-vertaaltool wordt alle content automatisch én real-time vertaald naar het Engels, Frans en Duits. Belangrijk voor een internationale bestemming als Maastricht.

Lokale bedrijven en (culturele) instellingen maken de stad. Daarom hebben zij een prominente plek op het platform. De detailpagina’s van de ondernemers uit stad en (eu)regio bevatten rijke content en inspirerende fotografie. Bezoekers krijgen informatie over het stadsdeel waar een betreffende ondernemer zich bevindt en zien via een plattegrond direct meer aanbod in de buurt. Op deze manier wordt de bezoeker geïnspireerd om een bezoek aan Maastricht te verlengen en nieuwe plekken te ontdekken.

Nog meer geld naar Maastricht Marketing voor stadspromotie
Maastricht Marketing krijgt 335.000 euro extra bovenop de bijna 1 miljoen euro die ze volgend jaar al krijgen om de stad te promoten. Met het extra geld moeten twee nieuwe markten aangeboord worden. De overeenkomst die de gemeente met Maastricht Marketing heeft, loopt dit jaar af, maar wordt verlengd

Opmerkingen

Laatste Nieuws

Ons nieuws is en blijft altijd gratis als je je inschrijft voor de gratis nieuwsbrief

Er is iets misgegaan. Probeer het later opnieuw

Bedankt voor uw aanmelding. Controleer uw e-mail om de inschrijving af te ronden