Doorgaan naar artikel

Oproep: stel koele gebouwen open

Inhoudsopgave

Het is nu extreem warm en ook de komende dagen verandert daar weinig aan. Daarom doen wij als Maastricht van NU een dringende oproep aan het college. Stel per direct openbare koelteruimtes open in gemeentelijke gebouwen, zoals buurtcentra, wijkgebouwen en andere openbare locaties. Maak deze plekken actief bekend via de gemeentelijke website, sociale media en lokale media, zodat iedere inwoner weet waar hij of zij terecht kan.

Jo Smeets: "Zorg er ook voor dat deze locaties zijn voorzien van gratis koud drinkwater, voldoende zitplaatsen en andere basisvoorzieningen die nodig zijn om veilig af te koelen."

"Niet iedereen heeft thuis een koele woning of airco. Juist ouderen, mensen met een kwetsbare gezondheid, dak- en thuislozen en inwoners met een smalle beurs lopen extra risico tijdens deze hitte."

Maastricht van NU: "Een gemeente is er juist op dit soort momenten voor haar inwoners. Wacht daarom niet langer, maar open de koelteruimtes en informeer inwoners vandaag nog waar zij welkom zijn."

Gratis nieuwsbrief, niks meer missen
Wilt u ook van maandag tot en met zaterdag vóór 6.00 uur het laatste nieuws over Maastricht in uw mailbox? Meld u dan gratis aan voor de nieuwbrief van De Nieuwe Ster. Meer dan 20.000 trouwe lezers gingen u al voor. Het enige wat wij van u vragen

Laatste Nieuws

Ons nieuws is en blijft altijd gratis als je je inschrijft voor de gratis nieuwsbrief

Er is iets misgegaan. Probeer het later opnieuw

Bedankt voor uw aanmelding. Controleer uw e-mail om de inschrijving af te ronden