Inhoudsopgave
Pinkstermaandag heeft het Geusseltbad bij 650 zwemmers voor het buitenbad de toegang moeten sluiten. Reden volgens de gemeente: een onverwachte ziekmelding van een van de medewerkers van het zwembad die niet op korte termijn vervangen kon worden. "Daardoor kon de veiligheid en het toezicht niet op het vereiste niveau worden gegarandeerd om meer bezoekers toe te laten. We begrijpen dat het teleurstellend is dat mensen bij warm weer niet terecht konden en vinden dat vervelend."
Normaal kunnen er in het Geusseltbad 1200 gasten terecht.
Over de toegangsstop heeft de Senioren Stadspartij Maastricht (SPM) dinsdagmorgen vragen gesteld aan het stadsbestuur.
"Ons bereikten berichten betreffende het bezoekersaantal van het Geusselt buitenbad op Pinkstermaandag. Stralend weer, 30 graden en volle zon. Ideaal om lekker buiten te gaan zwemmen. Desondanks zijn blijkbaar veel volwassenen met kinderen teleurgesteld huiswaarts gekeerd. Dergelijke signalen druisen in tegen de ambitie optimaal gebruik te maken van sportaccommodaties waaronder het Geusseltbad", melden John Steijns en Bertil Kaanen van de SPM.
De politici willen weten of die berichten juist zijn en wat daar de reden voor is. Ook vragen ze zich af hoeveel omzet het Geusseltbad dan is misgelopen. "Worden de gasten die naar huis zijn gestuurd nog gecompenseerd?". De twee vragen ook of de verantwoordelijke afdeling Maastricht Sport voornemens is de exploitatie te verbeteren.

