Doorgaan naar artikel

Timmermans wil vliegveld ombouwen tot woonwijk

Einde verhaal voor Maastricht Airport als het aan Maastrichtenaar en PvdA-leider Frans Timmermans ligt.

Inhoudsopgave

GroenLinks-PvdA wil Maastricht Airport sluiten en veranderen in een woonwijk. Dat staat in hun verkiezingsprogramma voor de Tweede Kamerverkiezingen in oktober.

De krant het AD meldt dat de partij meerdere vliegvelden, onder ander het verliesmakende Maastricht Airport wil veranderen in woonwijken. Ook Rotterdam Airport kan in de visie van de partij beter een woonwijk worden. Volgens de partij kan de grond van Maastricht Airport beter benut worden door er woningen te bouwen. De woningnood kan alleen worden opgelost als er ruimte wordt gemaakt voor nieuwbouw. Die ruimte is er op Maastricht Airport, de luchthaven die met belastinggeld overeind wordt gehouden en waar jaarlijks miljoenen extra steun naar toe gaan om het verlies te compenseren.

Gratis nieuwsbrief, niks meer missen
Wilt u ook van maandag tot en met zaterdag vóór 6.30 uur het laatste nieuws over Maastricht in uw mailbox? Meld u dan gratis aan voor de nieuwbrief van De Nieuwe Ster. Meer dan 20.000 trouwe lezers gingen u al voor. Het enige wat wij van u vragen

Het verkiezingsprogramma van GroenLinks-PvdA wordt maandag gepresenteerd.

Verlies Maastricht Airport naar 11,5 miljoen euro
Maastricht Airport heeft in 2024 een verlies geleden van 11,5 miljoen euro. Een jaar eerder was het verlies 6,8 miljoen. Ook dit jaar verwacht de luchthaven nog verlies te lijden. Ondanks de al jarenlang aanhoudende miljoenenverliezen denkt de directie over twee jaar winst te gaan maken. Uit de
Provincie blijft geloven in verliesgevende luchthaven
De miljoenenverliezen stapelen zich op en er is nog geen zicht op verbetering, maar de provincie Limburg blijft vertrouwen houden in een toekomst voor Maastricht Airport. De datum dat de luchthaven nu break-even moet draaien wordt met drie jaar opgeschoven naar 2030.
Maastricht Airport alleen nog open dankzij laffe politici
Maastricht Aachen Airport (MAA) is bedrijfseconomisch gezien al decennia failliet. Het vliegveld zal nooit meer rendabel worden, hoe zeer de directie ook beweert dat het ooit - nu dan toch in 2027 ! - goed gaat komen. Maastricht stopt jaarlijks 200.000 euro belastinggeld in de bodemloze put die vliegveld heet.
Maastricht Airport dan toch maar sluiten?
Het was projectontwikkelaar Piet Joosten van de RO-groep uit Maastricht die deze week de knuppel nog eens in het hoenderhok gooide en daarbij applaus kreeg. “Laten we nu eindelijk eens de luchthaven sluiten en er 3000 woningen bouwen die hard nodig zijn,” zei hij in een debat over wonen. Wie

Laatste Nieuws

Ons nieuws is en blijft altijd gratis als je je inschrijft voor de gratis nieuwsbrief

Er is iets misgegaan. Probeer het later opnieuw

Bedankt voor uw aanmelding. Controleer uw e-mail om de inschrijving af te ronden