Doorgaan naar artikel

Zwembadpersoneel: uitstel aan rechter gevraagd

Inhoudsopgave

De FNV die namens 22 medewerkers van zwembad De Geusselt optreedt en aan de andere kant de gemeente Maastricht hebben de rechter in Maastricht gevraagd of ze nog twee weken mogen dooronderhandelen over arbeidsvoorwaarden.

De rechter had beide partijen twee weken geleden tot de 24e juni gegeven om er samen uit te komen, anders zou hij een vonnis wijzen.

Inzet van de strijd die nu al twee jaar duurt zijn de arbeidsvoorwaarden van het personeel dat werkt in De Geusselt en in dienst is van een gemeentelijke stichting. Ze willen gelijke arbeidsvoorwaarden hebben als andere ambtenaren. Een motie van raadslid Kitty Nuyts om dat te regelen kreeg in de zomer van 2024 een meerderheid, maar sindsdien zijn de verhoudingen tussen de gemeente en het personeel alleen maar verzuurd.

Rechtszaak: hoe groot is de rol gemeente bij Geusseltbad?
22 medewerkers van het Geusseltbad strijden al geruime tijd om onder dezelfde CAO te vallen als andere gemeente-ambtenaren, maar de gemeente weigert dat. Woensdag stonden ze voor de rechter in een zaak aangespannen tegen de gemeente en de Stichting Personeelsbeheer Sport. De centrale vraag bij de rechter was: exploiteert
Gratis nieuwsbrief, niks meer missen
Wilt u ook van maandag tot en met zaterdag vóór 6.00 uur het laatste nieuws over Maastricht in uw mailbox? Meld u dan gratis aan voor de nieuwbrief van De Nieuwe Ster. Meer dan 20.000 trouwe lezers gingen u al voor. Het enige wat wij van u vragen

Laatste Nieuws

Ons nieuws is en blijft altijd gratis als je je inschrijft voor de gratis nieuwsbrief

Er is iets misgegaan. Probeer het later opnieuw

Bedankt voor uw aanmelding. Controleer uw e-mail om de inschrijving af te ronden