Doorgaan naar artikel

Valse start voor Belgische sterrenchef in Havenstraat

Zelf blijft Danny Vanderhoven op social media positief dat de zaak toch snel open kan.

Inhoudsopgave

Het openingsfeest van het nieuwe restaurant Le Philippe van de Belg Danny Vanderhoven in de Havenstraat was een groot succes, maar op de dag dat de zaak voor gasten open zou gaan, stak de gemeente daar een stokje voor.

Vanderhoven nam begin dit jaar restaurant Rozemarijn over. Na een grondige verbouwing was het de bedoeling dat op 28 mei de deuren van het restaurant zouden openen. De eerste reserveringen waren al binnen en de verwachtingen hooggespannen, omdat Vanderhoven eerder in België zijn restaurant al eens met een Michelinster bekroond zag. Op de dag van de opening in de Havenstraat, moest de zaak op last van de gemeente de deuren meteen weer sluiten omdat er nog geen geldige vergunning was afgegeven voor de horecazaak.

Op de eerste verdieping is de bar B'Artagnan al volledig ingericht, het wachten is op de vergunning.

Dat is inmiddels meer dan drie weken geleden. Volgens eigenaar Vanderhoven zou het nergens om gaan, zo liet hij door Chapeau optekenen. "Het zijn heel simpele papieren die ik alsnog overhandigd heb."

De ondernemer was toen nog vol vertrouwen dat de zaak binnen een week toch zou open kunnen, maar daar is geen sprake van. Inmiddels zijn ruim drie weken verstreken en is de vergunning nog steeds niet op orde en mag de zaak niet open.

Le Philippe had 28 mei open moeten zijn. De menu's voor die week waren al klaar, maar de zaak moest dichtblijven omdat de papieren niet op orde zijn.

Danny Vanderhoven liet op social media weten zich vergist te hebben in de verschillen tussen België, waar hij meerdere restaurants had en Nederland waar het vergunningtraject formeler is. In België was de opstart van een nieuwe zaak zo geregeld, maar Maastricht is minder soepel.

Beste lezer, viel dit verhaal in de smaak? Steun onafhankelijke journalistiek, steun De Nieuwe Ster

Belgische sterrenchef neemt Rozemarijn over
Restaurant Rozemarijn in de Havenstraat is overgenomen door de Belgische sterrenchef Danny Vanderhoven. Hij start op 25 mei in Maastricht. Vanderhoven, die nu nog een restaurant in Rekem heeft, was al langere tijd op zoek naar een plek voor zijn restaurant in Maastricht. Vanderhoven runt in Oud-Rekem zijn restaurant
Nieuw restaurant mag nog niet open
Het nieuwe restaurant Le Philippe in de Havenstraat was donderdag klaar om open te gaan, maar dat werd op het laatste moment verhinderd door de gemeente. De opening is tot nader order uitgesteld. Op Facebook laat eigenaar Danny Vanderhoven weten dat hij per abuis is vergeten een aantal documenten aan
Gratis nieuwsbrief, niks meer missen
Wilt u ook van maandag tot en met zaterdag vóór 6.00 uur het laatste nieuws over Maastricht in uw mailbox? Meld u dan gratis aan voor de nieuwbrief van De Nieuwe Ster. Meer dan 20.000 trouwe lezers gingen u al voor. Het enige wat wij van u vragen

Laatste Nieuws

Ons nieuws is en blijft altijd gratis als je je inschrijft voor de gratis nieuwsbrief

Er is iets misgegaan. Probeer het later opnieuw

Bedankt voor uw aanmelding. Controleer uw e-mail om de inschrijving af te ronden