Inhoudsopgave
Het openingsfeest van het nieuwe restaurant Le Philippe van de Belg Danny Vanderhoven in de Havenstraat was een groot succes, maar op de dag dat de zaak voor gasten open zou gaan, stak de gemeente daar een stokje voor.
Vanderhoven nam begin dit jaar restaurant Rozemarijn over. Na een grondige verbouwing was het de bedoeling dat op 28 mei de deuren van het restaurant zouden openen. De eerste reserveringen waren al binnen en de verwachtingen hooggespannen, omdat Vanderhoven eerder in België zijn restaurant al eens met een Michelinster bekroond zag. Op de dag van de opening in de Havenstraat, moest de zaak op last van de gemeente de deuren meteen weer sluiten omdat er nog geen geldige vergunning was afgegeven voor de horecazaak.

Dat is inmiddels meer dan drie weken geleden. Volgens eigenaar Vanderhoven zou het nergens om gaan, zo liet hij door Chapeau optekenen. "Het zijn heel simpele papieren die ik alsnog overhandigd heb."
De ondernemer was toen nog vol vertrouwen dat de zaak binnen een week toch zou open kunnen, maar daar is geen sprake van. Inmiddels zijn ruim drie weken verstreken en is de vergunning nog steeds niet op orde en mag de zaak niet open.

Danny Vanderhoven liet op social media weten zich vergist te hebben in de verschillen tussen België, waar hij meerdere restaurants had en Nederland waar het vergunningtraject formeler is. In België was de opstart van een nieuwe zaak zo geregeld, maar Maastricht is minder soepel.
Beste lezer, viel dit verhaal in de smaak? Steun onafhankelijke journalistiek, steun De Nieuwe Ster


