Doorgaan naar artikel

Kost publiciteit deken de bisschopszetel?

Deken John Dautzenberg. Foto: Jean Pierre Geusens

Kort voor het overlijden van bisschop Harrie Smeets kwam deken Dautzenberg van de Sint-Servaasparochie in Maastricht in opspraak in een groot artikel in De Limburger. Vraag is nu of die negatieve publiciteit Dautzenberg onmogelijk heeft gemaakt als toekomstig bisschop, een post waarvoor hij wel eens getipt is.

Wie de benoemingsprocedure ontleedt, ziet dat de nuntius in Nederland, zeg maar de ambassadeur van de paus, ook een onderzoek naar kandidaten doet en daarover aan Rome rapporteert. Hij zal zeker kennis hebben genomen van het verhaal in de krant.

Ons nieuws is en blijft altijd gratis, als je je inschrijft voor de nieuwsbrief

Gratis inschrijven

Heb je al een account? Log in

Laatste Nieuws

Ons nieuws is en blijft altijd gratis als je je inschrijft voor de gratis nieuwsbrief

Er is iets misgegaan. Probeer het later opnieuw

Bedankt voor uw aanmelding. Controleer uw e-mail om de inschrijving af te ronden